torsdag 21 september 2017

Tricks for ticks!

Stearin är ett problem som jag hållt på med ganska länge. Till skillnad från de flesta som klättrat det, tycker inte jag att det svåraste är att ta det bra greppet, utan att komma vidare till sprickan. Jag har hängt ganska många gånger i det där greppet, och försökt dra till sprickan utan att det känts riktigt bra eller nära. Det har varit svårt att veta vad man ska göra av vänsterhanden, då högern håller i det som finns, och det inte riktigt går att matcha på något bra vis. Men så fick jag en snilleblixt när jag hängde där, det finns ju plats till höger för vänsterhanden! Och vips hade jag fått tag i sprickan. Det rekommenderas varmt att försäkra sig om att sprickan och toppen är torr, innan man toppar ur detta problem för att inte göra det onödigt spännande. Någon som kan flytta paddor kanske också kan vara bra att ha.

Det är lite sorgligt när man gör ett problem som man kämpat länge med. Men det finns ju några till att ge sig på ute på Kjugekull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar